Ourlifeinwords

Alla inlägg under februari 2011

Av Jennifer Hassi - 24 februari 2011 15:37

Igår var vi på Rajalla och kollade runt ifall vi skulle hitta något! Hah, finns bilder på Katjas nya köp! Den va större än hela henne, men säkert skön! Nasso hittade inte va hon letade, vilket var en börs, nån som har förslag på vart man kan hitta en snygg sån? :) Lägger upp lite bilder!


                 


Blev ganska najs :) Armbanden köpte Katja också, fick med dom på bild tillochmed (: Men kolla in Katjas nya pyjamas.. Garanterat ingen har en sån här!


 

I like it!

----------------------------------------------------

Men sen var vi även på Djurmagasinet och typ tusen andra affärer och letade efter en hemlig grej ;s  Men kolla lite bilder, de är roligare än att förklara hela tiden :)


                       


Nu ska jag bege mig, Linda ring mig när du läser detta och har slutat! Pusss

Av Jennifer Hassi - 23 februari 2011 22:34

Du är nog den dummaste människan på denna jord, du slutar aldrig chockera mig om vafan du gör.. Orka sitta och säga till mig en sak och sen har du inte ens pratat med personen du anklagar om vad som hänt utan pratar vanligt med honom. Och sen att du tar bort mig som vän men har kvar honom och enda anledningen du ger mig är att jag sårat dig, men har inte HAN de då? Nee tydligen inte. Men om du tror för en sekund att han har tänkt ta bort mig för att du säger de såå hoppas jag att du fattar själv att du har fel ;s Så patetisk trodde jag fan inte att du var allltså ;o


"Jag har aldrig sagt ett elakt ord om dig fast vi har varit ovänner" , GO FUCK YOURFELF. Ångrar som fan att jag träffade dig, jag skulle fan kunna göra allt för att förstöra ditt liv.. jag vet så mycket! Allt du har sagt om "A" , "R" och alla dom som är "bra att ha"..


Men jag skiter i dig och jag hoppas verkligen du kan förklara vad fan de är som händer med dig ;s Kommentera GÄRNA inlägget.. du vet ju vem du är. Jag vet inte ens vem du är längre.. och ändå "berätta du allt" till mig. Förstår att du är ensam.. och om folk skulle veta sanningen om dig och va du tycker och vad du säger om dina "vänner" så skulle du fan inte ha nån kvar..


"Fyfan va besviken jag är"

- Kommer du ihåg?


Men jag skiter i allt nu, jag vill aldrig mer ha dig i mitt liv. Hoppas du hittar lyckan i livet, slutar knarka så du börjar fatta nått och snälla sluta leka en jävla ängel för de är något du aldrig någonsin kommer att bli..

Av Jennifer Hassi - 23 februari 2011 13:19

Random resa till Kemi och

efterparty hos Sebbe!


                                        Bildbomb avslutad!


Av Jennifer Hassi - 23 februari 2011 01:20


Känns som jag :)


I love you more than I did before.. And im sorry!






Av Jennifer Hassi - 20 februari 2011 19:18


Parkinsons sjukdom orsakas av att nervceller i hjärnan som producerar dopamin bryts ned. Huvudsakliga besvär är långsamhet, skakningar och stelhet. Sjukdomssymtomen kan dock effektivt behandlas med läkemedel. Regelbundna vanor och motion gör det lättare att klara det dagliga livet. Sök vård om du drabbas av motoriska störningar som långsamhet och skakningar.

Parkinsons sjukdom drabbar främst personer över 50 år. I Sverige finns ungefär 20 000 personer som har Parkinsons sjukdom.

Sjukdomen har ett långsamt förlopp där symtomen ökar efterhand. Det är inte förrän en relativt stor andel nervceller i det drabbade området skadats som symtomen kommer.

De aktuella nervcellerna producerar en signalsubstans som kallas dopamin. Dopamin har stor betydelse för hjärnans styrning av kroppsrörelserna. När dessa nervceller bryts ned försämras möjligheten att kontrollera sina rörelser.

Det finns i dag inga läkemedel som botar Parkinsons sjukdom. Symtomen kan dock behandlas effektivt hos de allra flesta under många år.

Man vet oftast inte vad som orsakar Parkinsons sjukdom, men ålder är den främsta riskfaktorn för att utveckla sjukdomen. Det finns också en ärftliga faktorer, vilket innebär att flera personer i samma familj kan drabbas. Ett dussintal mutationer, det vill säga skador på arvsmassan, är redan kända. Miljöfaktorer kan sannolikt också bidra till sjukdomen. Någon känd sådan miljöfaktor som man bör undvika har hittills inte upptäckts.

Symtom på Parkinsons sjukdom

De huvudsakliga symtomen är att dina rörelser blir långsammare och att du kan få svårt att starta en rörelse. Skakningar eller darrningar, muskelstelhet och sämre balans hör också till symtomen.

Efter några års sjukdom är det vanligt att bli nedstämd och tappa initiativförmågan.

Symtomen kommer smygande och förvärras med tiden. De varierar mycket från person till person. Vissa har stora besvär av skakningar, medan andra inte har skakningar alls.


Av Jennifer Hassi - 20 februari 2011 03:30

  Känns ovanligt bekant? Ligger i hela min säng + Palee! Attans vilken Patrik..

Av Jennifer Hassi - 18 februari 2011 20:56

Varit hos min mammaaaaa en sväng idag ;P NAJS!! :) Fick dock inte ta hunden för att jag var full, vafan min egen hund ;D Men jaja, kanske vare bäst såå... Fredrik skulle komma förbi här men inte har jag sett honom ännu? Nej! 

Palle står och lagar mat för 10e gången idag ;p Haha, mat mat mat! Själv är de saftsoppa som gäller ;) Tungt king!

  

Heheeeee, fan va tråkigt de va att skriva idag ;D 

Men viii hörs, ska ner i tvätt stugan en sväng.


 Ps. Henke kom ihåååååg att jag älskar dig nu & för alltid! <3 

..

Av Jennifer Hassi - 15 februari 2011 10:02

Sista andetaget


 

 


Den som går sakta mot den ljuva Döden
Inser det snart och tappar levnadsglöden

Som ett ljus som slocknar I vinden
Och längtar till den dag då du ska somna in

Somnar för gott och aldrig mer vakna
Se det som en belöning, vad kommer du att sakna

Förutom din kära mor och far
Och möjligtvis alla underbara sköna dar

Döden kommer närmare, kryper tätt intill
Du lever men du vet egentligen inte vad du vill

Han slår till när du minst anar det
Ta Döden på allvar, det är ingen lek


Levande död I en värld när smärtan är som störst
Sluka liv, det bör släcka din törst


Ovido - Quiz & Flashcards